Złożenie wniosku kredytowego nie musi być skomplikowanym i czasochłonnym procesem.
Dzięki profesjonalnemu wsparciu można wyeliminować stres i szybciej znaleźć lepsze rozwiązanie.
Kroki realizacji kredytu hipotecznego
- 1. Umówienie spotkania
Umawiamy się na wstępne spotkanie w biurze Centrum Kredytów Hipotecznych.
- 2. Pierwsze spotkanie
- Szczegółowo wyjaśniamy etapy organizacji kredytu.
- Przeprowadzamy wywiad dotyczący dochodów, zobowiązań, sytuacji rodzinnej, zawodowej i majątkowej – zapytamy o to, co ma wpływ na Waszą zdolność kredytową.
- Szczegółowo omawiamy stan prawny kupowanej nieruchomości, analizując dokumenty geodezyjne, pozwolenia, wypisy, rejestry, księgi wieczyste itd.
- Proponujemy, w jaki sposób bezpiecznie podpisać umowę przedwstępną, rezerwacyjną lub deweloperską.
- Wspólnie analizujemy tabelę z ofertami banków i wybieramy najlepsze banki, do których będziemy składać wnioski kredytowe.
- Omawiamy listę wymaganych dokumentów dla poszczególnych banków.
- Po spotkaniu wyślemy Wam mailem listę dokumentów do przygotowania oraz druki bankowe do wypełnienia przez pracodawców, biuro księgowe czy dewelopera.
- 3. Drugie spotkanie
- Sprawdzimy wypełnione przez Was dokumenty.
- W przeciwieństwie do przedstawicieli banków, wypełnimy za Was zawiłe wnioski kredytowe.
- 4. Przygotowanie i wysłanie wniosków o kredyt
- Przygotowujemy wysyłkę wniosków do centrali banków. Jest to najbardziej czasochłonny etap – każdy wniosek wypełnia się przez mniej więcej dwie godziny, ponieważ całość wraz z dokumentacją składaną tylko do jednego banku zawiera łącznie między 50 a 500 stron.
- Składamy wnioski do działu decyzji kredytowych w wybranych przez Was wcześniej bankach.
- 5. Kontakt z bankami oraz z Wami
- W Waszym imieniu odpowiadamy bankom na wszelkie dodatkowe zapytania.
- Informujemy Was na bieżąco o postępach w analizie wniosków o kredyt.
- Po otrzymaniu decyzji z wszystkich banków staramy się wynegocjować dodatkowe obniżki od aktualnych warunków promocyjnych.
- 6. Trzecie spotkanie i omówienie ofert kredytowych
- Analizujemy decyzje kredytowe wtedy, gdy mamy już odpowiedzi ze wszystkich banków w sprawie dodatkowych negocjacji cenowych.
- Omawiamy wspólnie poszczególne aspekty przedstawionych ofert i wybieramy najkorzystniejszą dla Was.
- Na Waszą prośbę możemy negocjować również inne elementy poza warunkami cenowymi, tzw. zapisy miękkie, czyli zasady wcześniejszej spłaty kredytu, obowiązek posiadania dodatkowych produktów, itp.
- 7. Podpisanie umowy kredytowej z wybranym bankiem
- Przesyłamy Wam na adres mailowy umowę kredytową do zapoznania się i przygotowania ewentualnych pytań.
- Spotykamy się w biurze Centrum Kredytów Hipotecznych, aby szczegółowo omówić umowę i zaplanować dalsze kroki, czyli podpisanie aktu notarialnego oraz zlecenie wypłaty kredytu. Podpisanie umowy kredytowej następuje w naszym biurze lub w wybranej przez Was placówce bankowej.
- 8. Podpisanie aktu notarialnego
- Stajecie się właścicielami nieruchomości (na rynku wtórnym) lub nadchodzi termin płatności pierwszej transzy dla dewelopera.
- Bank wypłaca kredyt.
Rozszerzony proces organizacji kredytu hipotecznego
Najczęstszym przykładem takich okoliczności mogą być:
- Na kupowanej nieruchomości jest kredyt we frankach, co zmusza nas do dodatkowych zabezpieczeń przed ryzykiem zmiany kursu franka w stosunku do złotówki.
- Deweloper jest małą firmą i koniecznością jest ustrzec się przed jej bankructwem.
- Gdy krótko prowadzicie własną działalność gospodarczą i macie duże różnice w dochodach pomiędzy miesiącami.
- Kiedy kobieta przebywa na urlopie macierzyńskim i otrzymuje pensję z ZUS.
- Jeżeli dom ma inną użytkową powierzchnię rzeczywistą niż w dokumentach, ponieważ poprzedni właściciel rozbudował go bez zezwolenia.
W każdej z niejasnych spraw stosujemy poniższe kroki, które zwiększają szanse powodzenia otrzymania kredytu:
- 1. Umówienie spotkania
Umawiamy się na wstępne spotkanie w biurze Centrum Kredytów Hipotecznych.
- 2. Pierwsze spotkanie
- Szczegółowo wyjaśniamy etapy organizacji kredytu.
- Przeprowadzamy wywiad dotyczący dochodów, zobowiązań, sytuacji rodzinnej, zawodowej i majątkowej – zapytamy o to, co ma wpływ na Waszą zdolność kredytową.
- Szczegółowo omawiamy stan prawny kupowanej nieruchomości, analizując dokumenty geodezyjne, pozwolenia, wypisy, rejestry, księgi wieczyste itd.
- Tworzymy taktyczny plan, jak postępować w procesie zakupu, żebyście nie stracili zadatku i kupili nieruchomość bezpiecznie oraz w wyznaczonym terminie.
- Pomagamy stworzyć treść umowy przedwstępnej, zwracając szczególną uwagę na Wasze bezpieczeństwo oraz jej akceptację przez sprzedających, bank i notariusza.
- Wskazujemy, jakie niezbędne dokumenty musicie uzyskać od sprzedającego, urzędów itd.
- Wspomagamy Was w kontaktach ze sprzedającymi.
- Proponujemy notariusza i rzeczoznawcę oraz pomagamy z dokumentacją wieczystoksięgową.
- Kontaktujemy się z agentami nieruchomości (pośrednikami).
- Wspólnie analizujemy tabelę z ofertami banków i wybieramy najlepsze banki, do których będziemy składać wnioski kredytowe.
- Omawiamy listę wymaganych dokumentów dla poszczególnych banków.
- Po spotkaniu wyślemy Wam mailem listę dokumentów do przygotowania oraz druki bankowe do wypełnienia przez pracodawców, biuro księgowe czy dewelopera.
- 3. Drugie spotkanie
- Sprawdzimy wypełnione przez Was dokumenty.
- W przeciwieństwie do przedstawicieli banków, wypełnimy za Was zawiłe wnioski o kredyt.
- 4. Przygotowanie i wysłanie wniosków o kredyt
- Przygotowujemy wysyłkę wniosków do centrali banków. Jest to najbardziej czasochłonny etap – każdy wniosek wypełnia się przez mniej więcej dwie godziny, ponieważ całość wraz z dokumentacją składaną tylko do jednego banku zawiera łącznie między 50 a 500 stron.
- Składamy wnioski do działu decyzji kredytowych w wybranych wcześniej przez Was bankach.
- 5. Kontakt z bankami oraz z Wami
- W Waszym imieniu odpowiadamy bankom na wszelkie dodatkowe zapytania.
- Informujemy Was na bieżąco o postępach w analizie wniosków o kredyt.
- Po otrzymaniu decyzji ze wszystkich banków, staramy się wynegocjować dodatkowe obniżki od aktualnych warunków promocyjnych.
- 6. Trzecie spotkanie i omówienie ofert kredytowych
- Analizujemy decyzje kredytowe wtedy, gdy mamy już odpowiedzi ze wszystkich banków w sprawie dodatkowych negocjacji cenowych.
- Omawiamy wspólnie poszczególne aspekty przedstawionych ofert i wybieramy najkorzystniejszą dla Was.
- Na Waszą prośbę możemy negocjować również inne elementy poza warunkami cenowymi, tzw. zapisy miękkie, czyli zasady wcześniejszej spłaty kredytu, obowiązek posiadania dodatkowych produktów, itp.
- 7. Podpisanie umowy kredytowej z wybranym bankiem
- Przesyłamy Wam na adres mailowy umowę kredytową do zapoznania się i przygotowania ewentualnych pytań.
- Spotykamy się w biurze Centrum Kredytów Hipotecznych, aby szczegółowo omówić umowę i zaplanować dalsze kroki, czyli podpisanie aktu notarialnego oraz zlecenie wypłaty kredytu. Podpisanie umowy kredytowej następuje w naszym biurze lub w wybranej przez Was placówce bankowej.
- 8. Podpisanie aktu notarialnego
- Stajecie się właścicielami nieruchomości (na rynku wtórnym) lub nadchodzi termin płatności pierwszej transzy dla dewelopera.
- Bank wypłaca kredyt.