słuchawka22 299 34 40

Jacek Kur

Psychologowie biznesu twierdzą, że pierwszą – a nierzadko ostateczną – decyzję klient podejmuje tuż po przekroczeniu progu mieszkania, które jest wystawione na sprzedaż. Zatem ma tylko 45 sekund na subiektywną ocenę, czy lokal zrobił na nim pozytywne wrażenie.  

Jeżeli wiele osób jest zainteresowanych obejrzeniem mieszkania, a jednak nikt nie decyduje się na zakup, świadczy to o tym, że cena i oferta są kuszące, jednak potencjalnych klientów zniechęca wygląd lokalu. Nie każdy ma doskonale rozwiniętą wyobraźnię, niektórzy są po prostu z natury bardzo praktyczni, dlatego warto stworzyć fajną, niedrogą i prostą w wykonaniu aranżację, która przekona kupującego, że Wasze mieszkanie jest dla niego idealne. Takie działania mogą zarówno pozytywnie wypłynąć na ocenę lokalu, jak i podnieść jego wartość.

Każdy w swoim domu ma kilka rzeczy do naprawy, przestawienia, a nigdy nie może znaleźć na to czasu. W momencie sprzedaży warto zmobilizować się, żeby przede wszystkim dokładnie posprzątać mieszkanie i schować rzeczy osobiste. Można także odmalować ściany – ten niewielki wysiłek z całą pewnością wpłynie na to, że lokal sprawi wrażenie świeżego oraz zadbanego.

Jeżeli w kuchni od szafki odpada rączka, warto ją dokręcić albo wymienić na nową. Właśnie takie szczegóły sprawiają, że mieszkanie traci na atrakcyjności. Trzeba się również zastanowić nad przestawieniem mebli i usunięciem zbędnych przedmiotów, aby lokal wydał się bardziej przestronny.

Warto powiesić obraz, postawić kwiatek w designerskiej doniczce – te szczegóły ocieplą wnętrze. Można również stworzyć punkt, który skupi na sobie uwagę klienta, np. przestrzeń do odpoczynku z kanapa, nowoczesnym stolikiem i odpowiednio dobraną lampą. Takie elementy aranżacji wnętrz są niezbędne, żeby stworzyć wrażenie nowoczesności.

Poza tym istotną kwestią jest oświetlenie, o które warto zadbać nawet przed przygotowaniem oferty i zdjęć mieszkania. Za pomocą takich drobnych elementów możemy wpłynąć na pozytywny odbiór ogłoszenia.

Jeżeli jest taka możliwość, dobrze umówić się na spotkanie z osobą, która chce obejrzeć mieszkanie o odpowiedniej godzinie, kiedy kupujący dojedzie do Was omijając korki albo kiedy będzie mógł zobaczyć piękny widok z okna. W dniu odwiedzin potencjalnego kupca, należy przewietrzyć mieszkanie i, jak w centrach handlowych, zadbać o marketing sensoryczny – w tym przypadku można wykorzystać zapach świeżej kawy, bądź upieczonego ciasta.

Jeżeli nie macie czasu na podjęcie wspomnianych działań, możecie wynająć profesjonalne firmy, które przygotują mieszkanie do sprzedaży lub wynajmu.

Podsumowując, na czas sprzedaży powinno się zmienić swoje myślenie i potraktować mieszkanie jak produkt, który należy ładnie zapakować, aby zainteresować nim kupującego.
Powodzenia!
© 2020 Jacek Kur - Doradca Kredytów Hipotecznych, Warszawa.
Ikona otwierająca okno zamów rozmowę

Zamów bezpośrednią rozmowę telefoniczną z Jackiem Kur.

Oddzwonię najszybciej jak to będzie możliwe. Prowadzę każdego dnia wiele spotkań z klientami i wtedy nie mogę oddzwonić. Dlatego proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.
Twój numer telefonu nie będzie wykorzystywany w celach marketingowych lub przekazywany dalej.
Ikona otwierająca okno zamów rozmowę

Twój numer został przekazany

Dziękujemy